Centra handlowe otwierają szeroko drzwi dla twórców innowacji

Centra handlowe otwierają szeroko drzwi dla twórców innowacji

Zarządcy i właściciele centrów handlowych zapraszają studentów i studentki oraz środowisko start-upowe i twórców nowych technologii na bezpłatne warsztaty design thinking. 10 sierpnia rusza nabór do programu Challenger 2.0 stworzonego przez Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji NextGenLab. Organizatorem prac jest Retail Institute. W trakcie dwutygodniowych warsztatów uczestnicy poznają  od podszewki potrzeby i wyzwania stojące przed branżą handlową. We współpracy z liderami polskich i europejskich centrów handlowych, uczestnicy programu Challenger 2.0 będą mieli możliwość projektowania udoskonaleń usług, procesów, metod marketingowych, sprzedażowych, organizacyjnych i wielu innych.

Branża centrów handlowych poszukuje młodych talentów, którym rzuca wyzwanie stworzenia koncepcji centrum handlowego przyszłości. Najciekawsze pomysły i idee, wypracowane przez zespoły projektowe w trakcie programu Challenger 2.0, zostaną nagrodzone i wdrożone przy pełnym wsparciu nie tylko zespołu Retail Institute, ale i firm stojących za nim.

– Challenger 2.0 to przede wszystkim program edukacyjny, w ramach którego studenci, start-upy i spółki technologiczne poznają specyfikę branży centrów i sieci handlowych oraz nowoczesne narzędzia tworzenia innowacji. Stworzone w trakcie programu grupy projektowe opracują unikatowy bank innowacji, pomysłów i rozwiązań, będących odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania określonych segmentów klientów i konsumentów – mówi Anna Szmeja, Prezes Retail Institute.

Jak podkreślają twórcy projektu, branża handlowa musi podążać za nowoczesnymi technologiami, trendami oraz zmianami kulturowymi. Media społecznościowe, digitalizacja, aplikacje mobilne, zaawansowane rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, systemy smart, AI, uczenia maszynowego, PropTech i FinTech – to tylko część wyzwań, które przed nią stoją. Jednocześnie właściciele centrów handlowych bardziej niż dotychczas skupiają się na człowieku i jego różnorodnych potrzebach, tak by tworzone miejsca i usługi były realizowane z poszanowaniem potrzeb i aspiracji klientów. Włączenie do prac projektowych młodych twórców i kreatorów pozwoli spojrzeć ekspertom na rynek z zupełnie nowej perspektywy. Dla Uczestników program Challenger 2.0 to doskonała okazja do zdobycia nowych, uniwersalnych umiejętności, wiedzy i doświadczeń oraz mentoringu wybitnych specjalistów związanych z polskim i europejskim rynkiem centrów handlowych.

– Bez edukacji nie ma rozwoju, a ta bardzo często jest zbyt droga i niedostępna dla wielu młodych, utalentowanych osób. To z myślą o was stworzyliśmy przestrzeń wymiany myśli i pomysłów, która będzie inspirowała do projektowania nowoczesnych rozwiązań, pomoże wam nabrać wiatru w żagle, dookreślić dalszą ścieżkę kariery i skorzystać z wiedzy oraz doświadczenia wybitnych ekspertów. Challenger 2.0 to niezwykła podróż, w którą już dziś zapraszam studentów i absolwentów uczelni wyższych niemal wszystkich specjalizacji: przyszłych architektów, psychologów i socjologów, inżynierów, marketerów, specjalistów od systemów zarządzania i produkcji, finansistów, młodych pracowników naukowych, start-upy, NGOs oraz spółki technologiczne – mówi Anna Szmeja. 

W związku z postępującym wzrostem zachorowań na COVID-19, warsztaty odbędą się w środowisku online. Popołudniowe, 4 godzinne spotkania weekendowe pozwolą włączyć się do prac twórcom z całej Polski. Szczegółowe informacje na temat warunków udziału w programie Challenger 2.0 i formularz aplikacyjny są dostępne na stronie: https://nextgenlab.com.pl/