Rada ekspertów
Eksperci inicjują, recenzują i nadzorują przebieg prac merytorycznych Instytutu. Pozostajemy w stałym kontakcie, spotykamy się, rozmawiamy i poszukujemy obszarów działań, inspiracji i pomysłów, które będą odpowiedzią na aktualną potrzebę branży.
Barbara Has
AlshayaBarbara Has jako Senior Expansion Manager była przez wiele lat odpowiedzialna za rozwój i zarządzanie portfolio m.in. Orsay w Polsce, Czechach i na Słowacji oraz grupy Alshaya. Barbara ma ponad 20 lat doświadczenia na rynku nieruchomości. Pracowała jako przedstawiciel wynajmującego przy budowie centrum Magnolia Park we Wrocławiu oraz jako Dyrektor działu sprzedaży i najmu w firmie Verity - dewelopera projektów mieszkaniowych, biurowych i komercyjnych w Polsce. Barbara jest absolwentką magisterskich studiów tłumaczeniowych na Uniwersytecie Westminster w Londynie oraz podyplomowych studiów z zakresu zarządzania nieruchomościami na Politechnice Wrocławskiej.
Beata Kokeli
TRIGRANITBeata rozpoczęła karierę w nieruchomościach w latach 90 - tych. Pracowała dla wielu znaczących deweloperów, takich jak CEFIC, francuski inwestor i deweloper związany z grupą BEG, TK Development, gdzie pełniła funkcję Członka Zarządu i odpowiadała za rozwój, leasing, oraz działania marketingowe w firmie. Pracowała także dla Centrum Development & Investments, gdzie pełniła funkcję Członka Zarządu oraz Dyrektora ds. Handlu, gdzie była odpowiedzialna za rozwój i wdrażanie strategii marketingowych i handlowych dla obecnych i przyszłych projektów inwestycyjnych. Obecnie prowadzi Retail Departament w TRIGRANIT.
Beata prowadziła prace koncepcyjne w projektach komercyjnych, przygotowywała analizy rynku, pozycjonowanie, strategie marketingowe i prowadziła wynajem obiektów. Posiada licencję Pośrednictwa w Obrocie Nieruchomościami i licencję Zarządcy Nieruchomości.
Katarzyna Kopyra
Independent ConsultantAbsolwentka Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny) na kierunku Zarządzanie i Marketing, specjalizowała się w zachowaniach nabywców. Z branżą retail związana od 14 lat, w ciągu których z sukcesem rozwijała marki: Orsay, Lindex, Takko Fashion, Maxi Zoo, oraz TEDI. Niezależna konsultantka wspierająca rozwój sieci na terenie Polski, Czech, Słowacji, Litwy i Estonii. Ma doświadczenie w najmie małych i dużych powierzchni (150-800 m2), w projektach galerii handlowych, centrach convenience i parkach handlowych. Katarzyna zajmowała się także restrukturyzacją sieci, analizą strategii i opracowywaniem strategii rozwoju sieci.
Paweł Korobacz
YES BiżuteriaAbsolwent Politechniki Poznańskiej. Posiada niemal 30 letnie doświadczenie w produkcji, handlu
oraz rozwoju sieci dystrybucji. Początkowo swoją aktywność koncentrował na rynku artykułów kosmetycznych. W roku 1996 rozpoczął pracę w sektorze FMCG, w Eurocash – JMD. W branży Retail
od 1998 r. – cały czas w YES Biżuteria. Początkowo na stanowisku Managera ds. Rozwoju, od połowy
r. 2000 Dyrektora Sieci Detalicznej YES, a od 2011r. Dyrektora ds. Ekspansji i Organizacji Sieci Detalicznej. Odpowiedzialny za inwestycje, organizację i ekspansję marek YES oraz Verona na rynkach CEE, w tym za prowadzenie negocjacji umów najmu z deweloperami CH oraz umów franczyzowych
z Partnerami YES. Stworzył pierwszą w Polsce, ofertę nowoczesnej franczyzy sklepów jubilerskich, będącą istotną częścią sieci salonów jubilerskich, która w 2018r. obejmuje już 168 salonów (148 YES + 20 Verona) i osiągnęła drugą pozycję na tym bardzo konkurencyjnym rynku.
Marcin Rydz
Vistula Group S.A.Marcin Rydz jako Dyrektor rozwoju i inwestycji jest odpowiedzialny za rozwój i inwestycje portfolio Vistula Group S.A. w ramach grupy działają następujące marki Vistula, Wólczanka, Lambert, W. Kruk, Picky Pica, Deni Cler.
Marcin od 18 lat jest związany z Vistula Group gdzie pełnił różne stanowiska od RMS poprzez Managera Administracyjnego, Biznes Development Manager , Dyrektora Inwestycji do obecnego stanowiska. Od kilku lat z sukcesem rozwija i prowadzi inwestycje portfolio salonów grupy Vistula, odpowiadając za około 430 lokalizacji w Polsce w kwestii umów jak i działań technicznych związanych z funkcjonowaniem tych salonów.
Marcin Rydz jest absolwentem Politechniki Częstochowskiej gdzie ukończył wydział Zarzadzania i Marketingu
Marek Jamroż
ECE PROJEKTMANAGEMENTW branży retail od 1999 roku, kiedy rozpocząłem prace dla marki DIVERSE, należącej do spółki Etos. Przez ponad 13 lat, poczynając od stanowiska Reprezentanta Handlowego odpowiedzialny byłem za współpracę z siecią partnerską, następnie od 2000 roku za rozwój sieci własnej oraz franczyzowej, dochodząc do stanowiska Dyrektora ds. Ekspansji. Od podstaw stworzyłem strategię rozwoju, której efektem było około 150 sklepów firmowych. Jednocześnie aktywnie brałem udział i wspierałem dział sprzedaży oraz inwestycji, zarówno w zakresie budżetów, tworzenia celów, wytycznych, procedur firmy. Odpowiedzialny byłem za relacje biznesowe z kluczowymi partnerami firmy: deweloperami, agencjami real estate, property managerami, franczyzobiorcami, firmami leasingowymi, etc. W latach 2008-2012 byłem odpowiedzialny za restrukturyzację i optymalizację sieci a także czynnie uczestniczyłem w procesie pozyskania inwestora finansowego.
W latach 2006-2008 odpowiedzialny byłem za skoordynowanie całego procesu stworzenia, wyboru i negocjacji z dostawcami wyposażenia oraz wdrożenia koncepcji logistycznej dla nowego centrum dystrybucyjnego DIVERSE; łączny budżet 800.000 EUR realizowany we współpracy z Miebach Consulting.
Od roku 2013 jako Senior Leasing Manager LPP SA odpowiadał za rozwój sieci salonów wszystkich marek firmy: Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay. Odpowiadam za relacje z deweloperami, agencjami real estate, property managerami. Wspierałem w rozwoju i negocjacjach firmę ZIAJA a także indywidualnych inwestorów z branży gastronomicznej i wyposażenia wnętrz. Od 2019 roku związany z firmą ECE Projektmanagement.
Małgorzata Gabryś
OTCF S.A.Małgorzata jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego - Wydział Prawa i Administracji, studiów podyplomowych na Akademii Górniczo-Hutnicza w Krakowie – kierunek Zarządzanie nieruchomościami oraz Akademii Leona Koźmińskiego – na kierunku Psychologia w biznesie
Małgorzata ma ponad 15 -letnie doświadczenie na rynku nieruchomości, nabyte w pracy dla Mix Electronics SA oraz Electro World. Od lutego 2012 r rozpoczęła pracę w OTCF S.A. (właściciel marki 4F), jako dyrektor ds. rozwoju i inwestycji. Jest odpowiedzialna za rozwój i inwestycje w Polsce i innych krajach CEE i SEE .
Firma OTCF SA została założona w 1995 roku, aktualnie posiada 160 4F sklepów zlokalizowanych w Polsce i na Łotwie. 4F ściśle współpracuje ze przedstawicielami sportów zawodowych oraz Komitetami Olimpijskimi.
Dariusz Zająkała
iSpot Apple Premium ResellerDariusz Zająkała jako Chief Executive Officer iSpot Apple Premium Reseller jest odpowiedzialny za zarządzanie największą siecią salonów oferujących rozwiązania i produkty Apple w Polsce. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, Wydział Zarządzania i Wydział Prawa oraz Programu MBA na Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Dariusz wnosi ponad 20 letnie doświadczenie w sprzedaży i budowaniu biznesów w branży retail. Przez ostatnie trzy lata rozwijał sieć Vision Express Polska, wcześniej zarządzał KappAhl Polska. Ma ogromne doświadczenie w pracy z zespołami, budowaniu marek, prowadzeniu firm w obszarze retail.
Katarzyna Dąbrowska
Vision ExpressAbsolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Wydział Prawa i Administracji, studiów podyplomowych na Uczelni Łazarskiego – kierunek Zarządzanie nieruchomościami oraz Pośrednik Nieruchomości. Posiada 15-letnie doświadczenie w branży nieruchomości . W latach 2010-2018 odpowiadała za dynamiczny rozwój Douglas, największej sieci perfumerii w Polsce. W latach 2015-2018 odpowiadała za wsparcie rozwoju Douglas w regionie CEE. W grudniu 2018 roku objęła stanowisko Dyrektora ds. Inwestycji i Rozwoju w Vision Express w Polsce i Bułgarii. W Vision Express realizuje m.in. strategie firmy w utrzymaniu pozycji lidera, docierając do klientów mniejszych miast z nowym formatem: Small Store Concept Vision Express. Katarzyna z ramienia najemców brała udział w pracach nad stworzeniem Kodeksu Dobrych Praktyk jest również Członkiem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych. Prywatnie fanka podróży małych i dużych oraz dobrej muzyki na żywo.
Urszula Sekuła
Business Development DirectorUla Sekuła jest odpowiedziana za rozwój Retail Institute w Polsce, Czechach, Słowacji oraz Rumuni. Wcześniej odpowiedzialna za Ekspansję sieci sklepów Empik – jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek na polskim rynku. Z rynkiem nieruchomości retailowych jest związana od ponad 20 lat. Pracowała dla GTC przy wynajmie budynków biurowych w Mokotów Business Park jak również komercjalizacji Galerii Mokotów, następnie w firmie Apsys między innymi, przy wynajmie takich galerii handlowych jak Manufaktura, Riviera czy też Posnania. Ula z wykształcenia jest architektem, ukończyła również studia podyplomowe z pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.