Sieci handlowe
Najdłużej realizowanym przez Retail Institute projektem jest badanie prowadzone w gronie sieci handlowych mających strategie omnichannel.
Analizy Efektywności Sprzedaży
Retail TurnOver Index, RTI, to wskaźnik sprzedaży (obrotów) netto na m2 powierzchni handlowo-usługowej tworzony dla 17 kategorii produktowych. Wskaźnik uwzględnia wyniki sprzedaży detalicznej generowanej przez podmioty prowadzące działalność na terenie centrów i ulic handlowych oraz mających sprzedaż internetowa. Wskaźniki RTI porównują wyniki sprzedaży netto na m2: tydzień do tygodnia, miesiąc do miesiąca oraz rok do roku pokazując trend i dynamikę sprzedaży głównych firm w Polsce.
Retail Institute tworzy 3 podstawowe analizy dla sieci handlowych:
- SC RTI: indeks sprzedaży generowanej na terenie centrów handlowych
- HS RTI: indeks sprzedaży generowanej na ulicach handlowych i/lub w obiektach wolnostojacych
- eRTI: indeks sprzedaży online
W raportach RTI m.in:
- analiza efektywności sprzedaży czołowych firm handlowych
- analiza liczby paragonów
- analiza ilości sprzedanych sztuk na paragonach
- średnie ceny transakcji
- średnie ceny jednostkowe (UPT)
- analizy parametrów uwzgledniające uwarunkowanie lokalne (6 głównych regionach Polski, 12 aglomeracji i miast)
Analizy Traffic
Retail Institute, w grupie ponad 130 centrów handlowych, analizuje frekwencję CH biorąc pod uwagę trzy główne parametry mające wpływ na odwiedzalność: wielkość centrów, lokalizację oraz typ ich oferty. Dzięki raportom FF ReIndex możemy na bieżąco, raz w tygodniu, analizować wpływ zakazu handlu w niedziele na wyniki, ale i doradzać firmom w budowaniu strategii rozwoju.
Tworzone dziś raporty nie odpowiadają jednak na pytania o to, które branże są motorem odwiedzin klientów centrów i dlaczego duża grupa kluczowych sieci handlowych odnotowuje spadki wejść do lokali znajdujących się w centrach. Na ile są to zjawiska wynikające ze specyfiki danej sieci, a w jakim stopniu wynikają ze zmiany nawyków i zachowań klientów galerii handlowych. Po bliższym przyjrzeniu się zjawisku i pogłębieniu rozmów w grupie ponad 30 firm uznaliśmy, że analizy traffic mogą stać się ważnym źródłem informacji o kierunkach rozwoju retailu.
Zapraszamy do współpracy sieci handlowe chcące podjąć stałą współpracę z Retail Institute. Szczególnie ciepło zapraszamy przedstawicieli branży fashion, ale i usług, rozrywki oraz kawiarnie i restauracje. Chcąc podjąć współprace z RI firmy zobowiązują się do systematycznego raportowania, w każdy poniedziałek, tygodniowej, dziennej liczby wejść:
- do lokali zlokalizowanych na terenie całej Polski
- do e-sklepu oraz liczby transakcji e-commerce (opcjonalne, ale zalecane)
Chcesz wziąć udział w badaniu? Napisz do nas