Omnichannel
OMNI INDEX. Innowacyjne Raporty Retail Institute
Jako pierwsza organizacja na świecie Retail Institute prowadzi systematyczne badania sprzedaży wielokanałowej (omnichannel), dostarczając klientom i partnerom odpowiedzi na pytania o przenikanie się kanałów sprzedaży tradycyjnej (stacjonarnych) z nowoczesnymi (wykorzystującymi internet). Monitorujemy nawyki i zachowania klientów w 1400 obiektów handlowych w Polsce: we WSZYSTKICH centrach handlowych oraz retali parkach, a także outletach, ulicach handlowych oraz eCommerce. W naszych raportach łączymy dane z centrów i sieci handlowych oraz systemów transakcyjnych.
Od 2015 roku konsekwentnie rozwijamy się w obszarze Business Intelligence, przekształcając dane ilościowe (Big Data) w wiedzę ekspercką. Zastosowane przez nas technologie opierają się m.in. na działaniu sztucznej inteligencji (AI) i liczeniu maszynowym. Wykorzystujemy zaawansowane systemy IT, które wspiera fachowa wiedza ekspertów: analityków danych oraz informatyków, a także ekspertów rynku retailu z wieloletnim doświadczeniem. Przykładamy ogromną wagę do metodologii naszych badań, ale również do źródła, które stanowi o ich jakości. Pozyskując dane z blisko 450 mln transakcji miesięcznie wiemy, że dostarczamy naszym klientom produkt najwyższej jakości.
W raporcie OMNI nasi klienci znajdują odpowiedzi na strategiczne pytania o to jak:
• Jak zwiększyć FF oraz TO galerii handlowej oraz wartość obiektu handlowego w czasie?
• Jak budować ofertę najmu dla centrum handlowego?
• Które elementy oferty (produkty i usługi) są motywatorem odwiedzin oraz zakupów?
• Jak wykorzystać efekt synergii pomiędzy branżami ?
• Jak lepiej penetrować strefy zasięgu i pozycjonować galerię?
• Jak zwiększyć efektywność działań marketingowych i zoptymalizować posiadane zasoby?
• Jak identyfikować istotne trendy i zjawiska mające wpływ na wyniki galerii handlowej?
• Jak wykorzystać rozwój online w budowaniu stabilnej pozycji galerii handlowej?
Raporty OMNI to pierwsze „kliento-centryczne” badanie dostarczające wiedzy o tym:
• Kto kupuje (Kim jest mój klient?)
• Co kupuje (per branża, ale również ze wskazaniem konkretnych nazw firm/ marek)
• Gdzie kupuje (w jakim kanale sprzedaży)
• Ile wydaje (rozumiane jako udział w wydatkach ogółem)
• Jak często kupuje (lojalność względem marki, miejsca)
• Kiedy kupuje (dzień tygodnia, pora dnia, sezonowość, etc.)
Ekonomia oparta na wiedzy oraz szczegółowych, dobrze zinterpretowanych danych – to klucz do rozwoju biznesu. Retail osiąga lepsze wyniki, gdy oferuje produkty, usługi i doświadczenia odzwierciedlające to, czego chcą kupujący. Jednak ocena tych oczekiwań nie powinna bazować na subiektywnych przesłankach, czy przyzwyczajeniu. Wyjście poza schemat, możliwość podejmowania nieszablonowych działań
i zwrócenie się ku innowacjom to przyszłość sprawnie działającego biznesu. Biznesu opartego na wiedzy!
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do kontaktu!