Experts Review
26 czerwca 2019Bezrobocie maleje, płace rosną, PKB rośnie i, co więcej, wskaźnik ten prezentuje się nadzwyczaj dobrze na tle europejskich państw, inflacja ciągle a niskim poziomie aczkolwiek z perspektywą wzrostu, zwłaszcza, że drożeje żywność, paliwo i energia. Jak na tym tle przedstawia się rynek centrów handlowych i jego głównych najemców – firm modowych? Na razie całkiem nieźle, aczkolwiek odnotowywane od wielu miesięcy spadki: obrotów, frekwencji, a także pogłębiające się zmiany społeczne i prawne wyhamowały dotychczasowy hurraoptymizm firm. Branża weszła na ścieżkę poszukiwania nowych kierunków i zmian, na której bez dobrej analityki łatwo się pogubić.
Retail Institute podjął próbę stworzenia kwartalnych publikacji, które będą stanowiły podsumowanie najważniejszych wskaźników mających wpływ na gospodarkę i wyniki firm, operujących na terenie centrów handlowych. W pierwszym raporcie zostały zebrane wyniki firm za I kw. 2019 r., z rozszerzoną analizą spółek modowych, które stanowią największy odsetek struktury najmu monitorowanych przez RI centrów handlowych w Polsce. Następne planowane publikacje uwzględnią pozostałe kategorie analizowane w Retail Institute.
Pierwsza publikacja ma charakter otwarty, kolejne będą dostępne dla Partnerów Retail Institute w formie rocznego abonamentu dla uczestników projektów ReIndex oraz NextGenLab.
Zapraszamy do lektury raportu: Retail Institute, Q1_2019