Rada ekspertów

Eksperci inicjują, recenzują i nadzorują przebieg prac merytorycznych Instytutu. Pozostajemy w stałym kontakcie, spotykamy się, rozmawiamy i poszukujemy obszarów działań, inspiracji i pomysłów, które będą odpowiedzią na aktualną potrzebę branży.

Barbara Has

ORSAY

Barbara Has jako Senior Expansion Manager jest odpowiedzialna za rozwój i zarządzanie portfolio marki Orsay w Polsce, Czechach i na Słowacji. W ramach grupy należących do rodziny Mulliez marek modowych, wspiera w rozwoju w Polsce również markę dziecięcą Tape à l'oeil.
Barbara ma 14 lat doświadczenia na rynku nieruchomości, pracując wcześniej jako przedstawiciel wynajmującego przy budowie centrum Magnolia Park we Wrocławiu oraz jako Dyrektor działu sprzedaży i najmu w firmie Verity - dewelopera projektów mieszkaniowych, biurowych i komercyjnych w Polsce. Od 2011 roku z sukcesem rozwija i zarządza porfolio salonów marki Orsay, odpowiadając za około 250 lokalizacji w Polsce, Czechach i na Słowacji.
Barbara jest absolwentką magisterskich studiów tłumaczeniowych na Uniwersytecie Westminster w Londynie oraz podyplomowych studiów z zakresu zarządzania nieruchomościami na Politechnice Wrocławskiej.

Beata Kokeli

TRIGRANIT

Beata rozpoczęła karierę w nieruchomościach w latach 90 - tych. Pracowała dla wielu znaczących deweloperów, takich jak CEFIC, francuski inwestor i deweloper związany z grupą BEG, TK Development, gdzie pełniła funkcję Członka Zarządu i odpowiadała za rozwój, leasing, oraz działania marketingowe w firmie. Pracowała także dla Centrum Development & Investments, gdzie pełniła funkcję Członka Zarządu oraz Dyrektora ds. Handlu, gdzie była odpowiedzialna za rozwój i wdrażanie strategii marketingowych i handlowych dla obecnych i przyszłych projektów inwestycyjnych. Obecnie prowadzi Retail Departament w TRIGRANIT.
Beata prowadziła prace koncepcyjne w projektach komercyjnych, przygotowywała analizy rynku, pozycjonowanie, strategie marketingowe i prowadziła wynajem obiektów. Posiada licencję Pośrednictwa w Obrocie Nieruchomościami i licencję Zarządcy Nieruchomości.

Katarzyna Kopyra

MAXI ZOO

Absolwentka Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny) na kierunku Zarządzanie i Marketing, specjalizowała się w zachowaniach nabywców. Z branżą retail związana od 14 lat, w ciągu których z sukcesem rozwijała marki: Orsay, Lindex, Takko Fashion, a obecnie Maxi Zoo. Odpowiada za rozwój sieci na terenie Polski, Czech, Słowacji, Litwy i Estonii. Ma doświadczenie w najmie małych i dużych powierzchni (150-800 m2), w projektach galerii handlowych, centrach convenience i parkach handlowych. Katarzyna zajmowała się także restrukturyzacją sieci, analizą strategii i opracowywaniem strategii rozwoju sieci.

Katarzyna Walendzik

CAMAIEU

Katarzyna Marzena Walendzik, to charyzmatyczny menadżer z wieloletnim i bogatym doświadczeniem w dziedzinie zarządzania i branży retail. Przez ostatnie lata z sukcesami zajmuje się efektywnym rozwojem marek zagranicznych obecnych na polskim rynku. Dzięki wiedzy, umiejętnościom i kreatywnemu podejściu do biznesu skutecznie wykorzystuje potencjał firm i współpracowników.
Katarzyna Walendzik ma wieloletnie doświadczenie menadżerskie, doskonale rozwinięte umiejętności planowania, diagnozowania i koordynacji. Biegłą znajomość języka francuskiego wykorzystuje w wieloletniej pracy dla firm z kapitałem francuskim. W latach 2001–2005 była menadżerem sklepów dla firmy CAMAIEU. Następnie w okresie 2005–2010 była dyrektorem sklepów dla marki GO SPORT. Od sierpnia 2010 r. zajmowała stanowisko country managera w ETAM Poland, rozwijając pozycję marki na rynku polskim. Od maja 2014 r. pełni funkcję dyrektora generalnego w CAMAIEU Polska, gdzie odpowiada za mocniejszą, wielopłaszczyznową  adaptację strategii rozwoju firmy na rynku polskim. Jest osobą wyróżniającą się bardzo dużym optymizmem i zaangażowaniem. Swoją postawą i profesjonalizmem w pracy potrafi zjednać i motywować współpracowników. Cechują ją także kreatywność w działaniu i umiejętność szybkiego reagowania na zmiany. Katarzyna Walendzik w swojej pracy nie zna granic rozwoju firmy i pracowników. Prywatnie Katarzyna Walendzik jest szczęśliwą mamą i żoną. Jej marzeniem jest podróż dookoła świata. Jest przekonana, że to i inne marzenia spełnią się dzięki zaangażowaniu w pracę, wspaniałej rodzinie i jej dewizie życiowej: „Osiągniecie dowolnego celu nie jest kwestią czasu, ale sposobu dojścia do realizacji zamierzeń. Czasu zazwyczaj jest zbyt mało...”.

Wojciech Grendziński

IMS SA

Absolwent Wydziału Historii Uniwersytetu Gdańskiego. Rozpoczął karierę w środowisku handlowym na stanowisku Przedstawiciela Handlowego w Masterfoods Polska w roku 1992. Opuszczając Mars Polska 16 lat później został Członkiem Zarządu Działu Sprzedaży na stanowisku National Field Sales Manager. W lutym 2008 roku dołączył do IMS S.A i objął stanowisko Dyrektora ds. Handlowych i Członka Zarządu Spółki. Obecnie jak Wiceprezes IMS S.A jest odpowiedzialny za sprzedaż usług z zakresu Marketingu Sensorycznego (Audio marketing, Aromamarketing, Digital Signage) oraz sprzedaż reklam audio i video w sieciach handlowych oraz galeriach.

Grzegorz Tesluk

Doradca w Rozwoju

Założyciel i właściciel firmy "Doradca w Rozwoju". Jest doświadczonym trenerem biznesu, coachem, konsultantem i moderatorem warsztatów. Doświadczenie zdobywał w firmie szkoleniowo-doradczej oraz na stanowisku Szefa HR. Specjalizuje się w doradztwie personalnym, warsztatach strategicznych wspierających zmiany w organizacjach, rozwoju umiejętności menedżerskich i warsztatach zespołowych. Wspiera akceleratory i fundusze kapitałowe w zakresie analizy zespołów tworzących startupy. Współpracuje z klientami w Polsce i za granicą. Od wielu lat prowadzi zajęcia na kilku kierunkach w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Posiada certyfikaty Szkoły Trenerów Biznesu TROP oraz ICC – International Coaching Community.

Paweł Korobacz

YES Biżuteria

Absolwent Politechniki Poznańskiej. Posiada niemal 30 letnie doświadczenie w produkcji, handlu
oraz rozwoju sieci dystrybucji. Początkowo swoją aktywność koncentrował na rynku artykułów kosmetycznych. W roku 1996 rozpoczął pracę w sektorze FMCG, w Eurocash – JMD. W branży Retail
od 1998 r. – cały czas w YES Biżuteria. Początkowo na stanowisku Managera ds. Rozwoju, od połowy
r. 2000 Dyrektora Sieci Detalicznej YES, a od 2011r. Dyrektora ds. Ekspansji i Organizacji Sieci Detalicznej. Odpowiedzialny za inwestycje, organizację i ekspansję marek YES oraz Verona na rynkach CEE, w tym za prowadzenie negocjacji umów najmu z deweloperami CH oraz umów franczyzowych
z Partnerami YES. Stworzył pierwszą w Polsce, ofertę nowoczesnej franczyzy sklepów jubilerskich, będącą istotną częścią sieci salonów jubilerskich, która w 2018r. obejmuje już 168 salonów (148 YES + 20 Verona) i osiągnęła drugą pozycję na tym bardzo konkurencyjnym rynku.

Marcin Rydz

Vistula Group S.A.

Marcin Rydz jako Dyrektor rozwoju i inwestycji jest odpowiedzialny za rozwój i inwestycje portfolio Vistula Group S.A. w ramach grupy działają następujące marki Vistula, Wólczanka, Lambert, W. Kruk, Picky Pica, Deni Cler.
Marcin od 18 lat jest związany z Vistula Group gdzie pełnił różne stanowiska od RMS poprzez Managera Administracyjnego, Biznes Development Manager , Dyrektora Inwestycji do obecnego stanowiska. Od kilku lat z sukcesem rozwija i prowadzi inwestycje portfolio salonów grupy Vistula, odpowiadając za około 430 lokalizacji w Polsce w kwestii umów jak i działań technicznych związanych z funkcjonowaniem tych salonów.
Marcin Rydz jest absolwentem Politechniki Częstochowskiej gdzie ukończył wydział Zarzadzania i Marketingu

Marek Jamroż

LPP S.A.

W branży retail od 1999 roku, kiedy rozpocząłem prace dla marki DIVERSE, należącej do spółki Etos. Przez ponad 13 lat, poczynając od stanowiska Reprezentanta Handlowego odpowiedzialny byłem za współpracę z siecią partnerską, następnie od 2000 roku za rozwój sieci własnej oraz franczyzowej, dochodząc do stanowiska Dyrektora ds. Ekspansji. Od podstaw stworzyłem strategię rozwoju, której efektem było około 150 sklepów firmowych. Jednocześnie aktywnie brałem udział i wspierałem dział sprzedaży oraz inwestycji, zarówno w zakresie budżetów, tworzenia celów, wytycznych, procedur firmy. Odpowiedzialny byłem za relacje biznesowe z kluczowymi partnerami firmy: deweloperami, agencjami real estate, property managerami, franczyzobiorcami, firmami leasingowymi, etc. W latach 2008-2012 byłem odpowiedzialny za restrukturyzację i optymalizację sieci a także czynnie uczestniczyłem w procesie pozyskania inwestora finansowego.
W latach 2006-2008 odpowiedzialny byłem za skoordynowanie całego procesu stworzenia, wyboru i negocjacji z dostawcami wyposażenia oraz wdrożenia koncepcji logistycznej dla nowego centrum dystrybucyjnego DIVERSE; łączny budżet 800.000 EUR realizowany we współpracy z Miebach Consulting.
Od roku 2013 jako Senior Leasing Manager LPP SA odpowiadam za rozwój sieci salonów wszystkich marek firmy: Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay. Odpowiadam za relacje z deweloperami, agencjami real estate, property managerami.
Wspierałem w rozwoju i negocjacjach firmę ZIAJA a także indywidualnych inwestorów z branży gastronomicznej i wyposażenia wnętrz.

Małgorzata Gabryś

OTCF S.A.

Małgorzata jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego - Wydział Prawa i Administracji, studiów podyplomowych na Akademii Górniczo-Hutnicza w Krakowie – kierunek Zarządzanie nieruchomościami oraz Akademii Leona Koźmińskiego – na kierunku Psychologia w biznesie

Małgorzata ma ponad 15 -letnie doświadczenie na rynku nieruchomości, nabyte w pracy dla Mix Electronics SA oraz Electro World. Od lutego 2012 r rozpoczęła pracę w OTCF S.A. (właściciel marki 4F), jako dyrektor ds. rozwoju i inwestycji. Jest odpowiedzialna za rozwój i inwestycje w Polsce i innych krajach CEE i SEE .

Firma OTCF SA została założona w 1995 roku, aktualnie posiada 160 4F sklepów zlokalizowanych w Polsce i na Łotwie. 4F ściśle współpracuje ze przedstawicielami sportów zawodowych oraz Komitetami Olimpijskimi.

Dariusz Zająkała

iSpot Apple Premium Reseller

Dariusz Zająkała jako Chief Executive Officer iSpot Apple Premium Reseller jest odpowiedzialny za zarządzanie największą siecią salonów oferujących rozwiązania i produkty Apple w Polsce. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, Wydział Zarządzania i Wydział Prawa oraz Programu MBA na Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Dariusz wnosi ponad 20 letnie doświadczenie w sprzedaży i budowaniu biznesów w branży retail. Przez ostatnie trzy lata rozwijał sieć Vision Express Polska, wcześniej zarządzał KappAhl Polska. Ma ogromne doświadczenie w pracy z zespołami, budowaniu marek, prowadzeniu firm w obszarze retail.

Katarzyna Dąbrowska

DOUGLAS

Absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Wydział Prawa i Administracji, studiów podyplomowych na Uczelni Łazarskiego – kierunek Zarządzanie nieruchomościami oraz Pośrednik Nieruchomości. W 2004 roku rozpoczęła pracę w Douglas, gdzie od 2010 roku z sukcesem pełni funkcję Dyrektora Rozwoju i Inwestycji największej sieci perfumerii w Polsce. W ostatnim roku odpowiedzialna również za wsparcie rozwoju Douglas w regionie CEE. Katarzyna z ramienia najemców brała udział w pracach nad stworzeniem Kodeksu Dobrych Praktyk jest również Członkiem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych. Prywatnie fanka podróży małych i dużych oraz dobrej muzyki na żywo.

Urszula Sekuła

EMPIK

Ula Sekuła jest odpowiedziana za rozwój sieci sklepów Empik – jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek na polskim rynku. Empik od wielu lat jest liderem w kategoriach wydawniczych (książka, muzyka, film). W ramach Grupy Empik, Ula odpowiada również za rozwój dwóch nowych marek – księgarni Mole Mole oraz sklepów papierniczych Papiernik by Empik. Z rynkiem nieruchomości retailowych jest związana od ponad 20 lat. Pracowała dla GTC przy wynajmie budynków biurowych w Mokotów Business Park jak również komercjalizacji Galerii Mokotów, następnie w firmie Apsys między innymi, przy wynajmie takich galerii handlowych jak Manufaktura, Riviera czy też Posnania. Ula z wykształcenia jest architektem, ukończyła również studia podyplomowe z pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.