Rada strategiczna

Grupa uznanych Autorytetów z różnych dziedzin. Radę tworzą: ekonomiści, finansiści, prawnicy, dziennikarze, twórcy i artyści, to niezwykła kombinacja wiedzy i doświadczenia. Rada Strategiczna nadaje kierunek i wizję działań Instytutu oraz akceptuje kierunki rozwoju.

Anna Szmeja

Retail Institute

Absolwentka Politechniki Gdańskiej i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, stypendystka na wydziale Handlu i Stosunków Międzynarodowych Universite de Rennes 1 we Francji, jest związana z branżą centrów i sieci handlowych od 2000 roku.

Karierę rozpoczynała m.in. w firmach: Decathlon Francja, Apsys Polska i Caelum Development na stanowiskach dyrektora operacyjnego i marketingu. Znana szeroko w branży retail jako założyciel i wieloletni dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych, PRCH. Po 14 latach pracy w PRCH, Anna wraz z grupą ekspertów stworzyła Retail Institute - ośrodek dialogu, badań i analiz dla branży retail.

Prywatnie szczęśliwa mama, miłośniczka górskich wędrówek, dobrej literatury i czerwonego wina.

Anna Duchnowska

Invesco

Anna Duchnowska kieruje polskim oddziałem Invesco Real Estate (IRE) od marca 2014 r. Do jej obowiązków należy zarządzanie różnymi klasami aktywów o łącznej wartości ok. 500 milionów EUR, w tym kluczowymi obiektami, takimi jak Galeria Kazimierz w Krakowie i galeria handlowa Plac Unii City Shopping w Warszawie. Odpowiada również za rozwijanie działalności biznesowej IRE.

Posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie zawodowe, z czego przez ostatnie jedenaście lat zajmowała się zarządzaniem aktywami, inwestycjami, leasingiem i finansowaniem na rynkach nieruchomości w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, ze szczególnym uwzględnieniem sektora obiektów handlowych i biurowych. Przed podjęciem współpracy z IRE, przez dwa lata pełniła funkcję dyrektora ds. reprezentacji właścicieli budynków oraz zarządzania aktywami w Colliers International Poland, zaś poprzednie siedem lat była szefem zarządzania aktywami jednego z funduszy nieruchomości spółki AIB PPM. Ukończyła studia magisterskie z ekonomii w Szkole Głównej Handlowej oraz program Executive MBA na Uniwersytecie w Minnesocie.
Jest członkiem brytyjskich organizacji: Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) oraz Royal Institute of Chartered Surveyors (MRICS).

Agnieszka Tomczak-Tuzińska

Apsys Polska

Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i realizacji strategii marketingowych oraz rozwoju biznesu w branży centrów handlowych. Pracowała między innymi dla Atrium, Caleum Development, CREAM. Obecnie pełni funkcję dyrektora marketingu w Apsys Polska. Ukończyła wydział Zarządzania i Marketingu na Politechnice Gdańskiej, oraz specjalizację finansową w wiodącej wyższej szkole biznesu we Francji: École Supériere de Commerce de Rouen.

Dominik Piwek

NEPI RockCastle

Swoją edukację zdobywał na Uniwersytecie Warszawskim kierunek Socjologia oraz na University of London na kierunku Polityka i Ekonomia Krajów Europy Środkowo- wschodniej. Z marketingiem i reklamą związany od roku 1994. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych agencjach reklamowych takich jak Publicis, BBDO Worldwide, wydawnictwie Edipresse. Odpowiadał za współtworzenie strategii medialnych, reklamowych i marketingowych m.in. dla takich marek jak Renault, British Airways, Red Bull. Od roku 2007 do 2014 zarządzał marketingiem oraz PR w METRO Properties Sp. z o.o. osiągając wiele branżowych wyróżnień. Od maja roku 2014 związany z BALMAIN Properties Management Sp. z o.o. gdzie odpowiedzialny jest za zarządzanie działaniami marketingowymi oraz za tworzenie i realizację strategii korporacyjnej, komunikacji reklamowo marketingowej i PR dla wszystkich zarządzanych Centrów Handlowych. Prywatnie pasjonat narciarstwa alpejskiego, motocyklista I podróżnik.

Leszek Sikora

ECE Projektmanagement

Leszek Sikora has been active on the Polish development market since 1999, primarily with Metro AG, ExxonMobil Poland and Clairmont Global. He joined ECE Projektmanagement in 2005 as development manager, than from June 2011 till September 2013 he was head of development for Poland and proxy. Currently Mr. Sikora is managing director and member of the board of ECE Projektmanagement Polska.

Katarzyna Walendzik

CAMAIEU

Katarzyna Marzena Walendzik, to charyzmatyczny menadżer z wieloletnim i bogatym doświadczeniem w dziedzinie zarządzania i branży retail. Przez ostatnie lata z sukcesami zajmuje się efektywnym rozwojem marek zagranicznych obecnych na polskim rynku. Dzięki wiedzy, umiejętnościom i kreatywnemu podejściu do biznesu skutecznie wykorzystuje potencjał firm i współpracowników.
Katarzyna Walendzik ma wieloletnie doświadczenie menadżerskie, doskonale rozwinięte umiejętności planowania, diagnozowania i koordynacji. Biegłą znajomość języka francuskiego wykorzystuje w wieloletniej pracy dla firm z kapitałem francuskim. W latach 2001–2005 była menadżerem sklepów dla firmy CAMAIEU. Następnie w okresie 2005–2010 była dyrektorem sklepów dla marki GO SPORT. Od sierpnia 2010 r. zajmowała stanowisko country managera w ETAM Poland, rozwijając pozycję marki na rynku polskim. Od maja 2014 r. pełni funkcję dyrektora generalnego w CAMAIEU Polska, gdzie odpowiada za mocniejszą, wielopłaszczyznową  adaptację strategii rozwoju firmy na rynku polskim. Jest osobą wyróżniającą się bardzo dużym optymizmem i zaangażowaniem. Swoją postawą i profesjonalizmem w pracy potrafi zjednać i motywować współpracowników. Cechują ją także kreatywność w działaniu i umiejętność szybkiego reagowania na zmiany. Katarzyna Walendzik w swojej pracy nie zna granic rozwoju firmy i pracowników. Prywatnie Katarzyna Walendzik jest szczęśliwą mamą i żoną. Jej marzeniem jest podróż dookoła świata. Jest przekonana, że to i inne marzenia spełnią się dzięki zaangażowaniu w pracę, wspaniałej rodzinie i jej dewizie życiowej: „Osiągniecie dowolnego celu nie jest kwestią czasu, ale sposobu dojścia do realizacji zamierzeń. Czasu zazwyczaj jest zbyt mało...”.

Anna Malcharek

GEMINI HOLDING

Anna Malcharek – dyrektor zarządzający Gemini Holding Sp. z.o.o. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Od blisko 15 lat aktywnie związana z branżą nieruchomości. W latach 2007-2013 w firmie GTC S.A. - początkowo na stanowisku dyrektora marketingu i PR, a następnie na stanowisku Dyrektora Operacyjnego CH Galeria Kazimierz. W tym czasie odpowiadała m.in. za strategię pozycjonowania rozwoju, komercjalizację CH Galeria Kazimierz, budżet operacyjny, długofalową strategię marketingową i komunikację z najemcami. Od 2009 do 2013 roku na stanowisku Dyrektora Zarządzającego galerii handlowych należących do GTC S.A., odpowiadała za kluczowe inwestycje w portfelu spółki - Galerię Jurajską w Częstochowie i Galerię Kazimierz w Krakowie. Od 2014 roku związana ze spółką Gemini Holding Sp. z o.o., w której zajmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego. Od wielu lat stale gości w panelach dyskusyjnych poświęconych branży nieruchomości i jest cenionym ekspertem rynku retail w mediach biznesowych.

Tomasz Malicki

Gino Rossi S.A.

Doświadczony top menadżer od lat zajmujący się zarządzaniem sprzedażą i budowaniem pozycji rynkowej uznanych polskich i międzynarodowych marek obuwia i odzieży. Od początku swojej kariery zawodowej jest związany z firmą Gino Rossi, która zarządza portfelem marek: obuwia Gino Rossi oraz odzieży damskiej Simple Creative Products. W latach 2001-2008 zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego w Gino Rossi i odpowiadał za zbudowanie sieci sprzedaży salonów własnych z obuwiem Gino Rossi w Polsce oraz rozwój sieci franchisingowej. W 2011 roku Tomasz Malicki ponownie dołączył do Gino Rossi obejmując funkcję prezesa zarządu spółki. Tomasz Malicki obejmował stanowisko prezesa zarządu Gino Rossi w bardzo trudnym momencie dla spółki, która borykała się z nadmiernym zadłużeniem i ograniczonym dostępem do kapitału, niezbędnego do dalszego rozwoju. W wyniku wdrożenia w Grupie Gino Rossi programu restrukturyzacji zadłużenia i zmian organizacyjnych w zakresie zarządzania kolekcją, spółka pod kierownictwem Tomasza Malickiego wyszła z kłopotów i odbudowała swoją pozycję na rynku. Przed objęciem stanowiska prezesa zarządu w Gino Rossi, Tomasz Malicki w latach 2009-2011 pracował w spółce Ecco Shoes Poland, gdzie był m.in. członkiem zarządu odpowiedzialnym za rozwój i zarządzanie siecią sprzedaży obuwia Ecco na terenie Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Wcześniej od 2008 do 2009 roku Tomasz Malicki związany był z firmą Adidas Poland, gdzie odpowiadał za rozwój, budowę struktur oraz zarządzanie detaliczną siecią sprzedaży w Polsce i krajach Europy Środkowej.

Karol Bartos

ATRIUM European Real Estate

Karol Bartos posiada blisko 15-letnie doświadczenie zawodowe w obszarach: asset management, development, inwestycje, najem oraz finansowanie nieruchomości w Polsce i Europie.
Stanowisko Group Head of Asset Management w Atrium European Real Estate objął w marcu 2018 roku. Do jego obowiązków należy zbudowanie długoterminowej strategii rozwoju portfela centrów handlowych firmy, a także współpraca z zespołami w Polsce, Czechach i Rosji w realizacji planów leasingowych oraz inwestycyjnych.
Przed podjęciem pracy w Atrium, Karol pełnił funkcję dyrektora wykonawczego w Tristan Capital Partners w Londynie, gdzie był odpowiedzialny za portfolio nieruchomości w Europie Środkowo-Wschodniej, krajach skandynawskich oraz Niemczech. W swojej karierze zarządzał projektami o łącznej wartości ponad 3 miliardów euro, wśród których były takie nieruchomości, jak Rondo 1 w Warszawie, Warsaw Financial Center, centra handlowe Karolinka w Opolu i Zakopianka oraz projekty deweloperskie, m.in. centrum handlowe Kronen Vanlose w Kopenhadze, czy hotel the Royal Bavarian w Monachium. Karol Bartos jest członkiem Royal Institute of Chartered Surveyors (MRICS) oraz Certified Commercial Investment Member (CCIM). Ukończył studia magisterskie w Szkole Głównej Handlowej.

Karel Zeman

CBRE Global Investors

Karel zajmuje stanowisko Head of Investment Operations w CBRE Global Investors, gdzie pełni również funkcję Senior Portfolio Managera dla European Shopping Center Funds I & II. Do maja 2018 r. Karel pełnił również funkcję dyrektora ds. Asset Management dla portfolio nieruchomości przekraczającego wartość miliarda euro. W Polsce Karel był asset managerem dla takich centrów jak: Złote Tarasy (Warszawa), Wars & Sawa i Junior (Warszawa) oraz Sfera (Bielsko-Biała). Pracował również na stanowisku Head of Strategy and Research koncentrując się na doradztwie strategicznym dla firm z regionu CEE, zwłaszcza funduszy inwestycyjnych z Polski, Czech, Węgier, Słowacji, Rumunii i Austrii. Karel uzyskał tytuł magistra geografii regionalnej i rozwoju regionalnego na Uniwersytecie Karola w Pradze. Jest członkiem RICS i ICSC, biegle włada językiem angielskim, polskim i czeskim.

Renata Kinde-Czyż

METRO PROPERTIES

Renata Kinde – Czyż, Prezes Zarządu METRO PROPERTIES sp. z o.o., manager łączący operacyjne doświadczenie w branży asset i property management z doświadczeniem w zarządzaniu grupami kapitałowymi. Członek międzynarodowego zespołu zarządzającego w holdingu METRO. Absolwentka uniwersytetu w Gdańsku oraz Oslo z tytułem Master of Business Administration oraz Licencjonowany Zarządca Nieruchomości. Jedna ze statutowych założycielek Polskiej Rady Centrów Handlowych, członkini Rady Strategicznej i Rady Ekspertów Zespołu ds. Nowych Technologii w ramach Retail Institute, od ponad dwudziestu lat kształtuje polski rynek nieruchomości komercyjnych. Aktywna propagatorka nowoczesnych międzynarodowych standardów zarzadzania- zarówno w zakresie zrównoważonego rozwoju jak i standaryzacji procesów zarządzania Centrami Handlowymi.
Z sukcesem zrealizowała szereg procesów inwestycyjnych / dezinwestycyjnych na łącznym portfelu ponad 20 nieruchomości komercyjnych, oraz w ramach Grupy METRO, była odpowiedzialna za wiele procesów restrukturyzacyjnych. Pomyślnie zarządziła bezprecedensową w skali Europy sytuacją kryzysową odzyskania 14 nieruchomości z równoczesnym wynajęciem 11 z nich jednemu, kluczowemu na polskim rynku najemcy, zabezpieczając tym samym interesy firmy oraz jej interesariuszy. Posiada pod opieką w zakresie Property Management, portfel nieruchomości o łącznej powierzchni 460 000 GLA, który odwiedza ponad 60 milionów klientów rocznie, ciesząc się zaufaniem przeszło 800 najemców oraz w zakresie Asset Management 460 000 GLA. Jako aktywny manager tworzy kulturę opartą na wartościach podzielanych przez zespół, co pozwala jej budować angażujące i motywujące środowisko pracy z niezwykle wysokim wskaźnikiem zaangażowania – 84% w 2018 roku. Każdego dnia stara się inspirować i wzmacniać ambicje ludzi, pozwalając im wzrastać. Przez ponad 20 lat w branży nieruchomości zbudowała profesjonalny, silny i stabilny zespół wybitnych ekspertów. Ma opinię pioniera przekraczającego granice poprzez poszukiwanie i wdrażanie wizjonerskiego podejścia we wszystkim, czego się podejmuje. Propagatorka Service Design Thinking, wielbicielka nowych technologii i piękna w każdym aspekcie życia oraz ludzkiej złożoności. Jej znakiem rozpoznawczym jest radość życia.