Rada strategiczna

Grupa uznanych Autorytetów z różnych dziedzin. Radę tworzą: ekonomiści, finansiści, prawnicy, dziennikarze, twórcy i artyści, to niezwykła kombinacja wiedzy i doświadczenia. Rada Strategiczna nadaje kierunek i wizję działań Instytutu oraz akceptuje kierunki rozwoju.

Anna Szmeja

Retail Institute

Absolwentka Politechniki Gdańskiej i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, stypendystka na wydziale Handlu i Stosunków Międzynarodowych Universite de Rennes 1 we Francji, jest związana z branżą centrów i sieci handlowych od 2000 roku.

Karierę rozpoczynała m.in. w firmach: Decathlon Francja, Apsys Polska i Caelum Development na stanowiskach dyrektora operacyjnego i marketingu. Znana szeroko w branży retail jako założyciel i wieloletni dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych, PRCH. Po 14 latach pracy w PRCH, Anna wraz z grupą ekspertów stworzyła Retail Institute - ośrodek dialogu, badań i analiz dla branży retail.

Prywatnie szczęśliwa mama, miłośniczka górskich wędrówek, dobrej literatury i czerwonego wina.

Anna Duchnowska

Invesco

Anna Duchnowska kieruje polskim oddziałem Invesco Real Estate (IRE) od marca 2014 r. Do jej obowiązków należy zarządzanie różnymi klasami aktywów o łącznej wartości ok. 500 milionów EUR, w tym kluczowymi obiektami, takimi jak Galeria Kazimierz w Krakowie i galeria handlowa Plac Unii City Shopping w Warszawie. Odpowiada również za rozwijanie działalności biznesowej IRE.

Posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie zawodowe, z czego przez ostatnie jedenaście lat zajmowała się zarządzaniem aktywami, inwestycjami, leasingiem i finansowaniem na rynkach nieruchomości w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, ze szczególnym uwzględnieniem sektora obiektów handlowych i biurowych. Przed podjęciem współpracy z IRE, przez dwa lata pełniła funkcję dyrektora ds. reprezentacji właścicieli budynków oraz zarządzania aktywami w Colliers International Poland, zaś poprzednie siedem lat była szefem zarządzania aktywami jednego z funduszy nieruchomości spółki AIB PPM. Ukończyła studia magisterskie z ekonomii w Szkole Głównej Handlowej oraz program Executive MBA na Uniwersytecie w Minnesocie.
Jest członkiem brytyjskich organizacji: Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) oraz Royal Institute of Chartered Surveyors (MRICS).

Agnieszka Tomczak-Tuzińska

Apsys Polska

Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i realizacji strategii marketingowych oraz rozwoju biznesu w branży centrów handlowych. Pracowała między innymi dla Atrium, Caleum Development, CREAM. Obecnie pełni funkcję dyrektora marketingu w Apsys Polska. Ukończyła wydział Zarządzania i Marketingu na Politechnice Gdańskiej, oraz specjalizację finansową w wiodącej wyższej szkole biznesu we Francji: École Supériere de Commerce de Rouen.

Dominik Piwek

NEPI RockCastle

Swoją edukację zdobywał na Uniwersytecie Warszawskim kierunek Socjologia oraz na University of London na kierunku Polityka i Ekonomia Krajów Europy Środkowo- wschodniej. Z marketingiem i reklamą związany od roku 1994. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych agencjach reklamowych takich jak Publicis, BBDO Worldwide, wydawnictwie Edipresse. Odpowiadał za współtworzenie strategii medialnych, reklamowych i marketingowych m.in. dla takich marek jak Renault, British Airways, Red Bull. Od roku 2007 do 2014 zarządzał marketingiem oraz PR w METRO Properties Sp. z o.o. osiągając wiele branżowych wyróżnień. Od maja roku 2014 związany z BALMAIN Properties Management Sp. z o.o. gdzie odpowiedzialny jest za zarządzanie działaniami marketingowymi oraz za tworzenie i realizację strategii korporacyjnej, komunikacji reklamowo marketingowej i PR dla wszystkich zarządzanych Centrów Handlowych. Prywatnie pasjonat narciarstwa alpejskiego, motocyklista I podróżnik.

Leszek Sikora

ECE Projektmanagement

Leszek Sikora has been active on the Polish development market since 1999, primarily with Metro AG, ExxonMobil Poland and Clairmont Global. He joined ECE Projektmanagement in 2005 as development manager, than from June 2011 till September 2013 he was head of development for Poland and proxy. Currently Mr. Sikora is managing director and member of the board of ECE Projektmanagement Polska.

Katarzyna Walendzik

CAMAIEU

Katarzyna Marzena Walendzik, to charyzmatyczny menadżer z wieloletnim i bogatym doświadczeniem w dziedzinie zarządzania i branży retail. Przez ostatnie lata z sukcesami zajmuje się efektywnym rozwojem marek zagranicznych obecnych na polskim rynku. Dzięki wiedzy, umiejętnościom i kreatywnemu podejściu do biznesu skutecznie wykorzystuje potencjał firm i współpracowników.
Katarzyna Walendzik ma wieloletnie doświadczenie menadżerskie, doskonale rozwinięte umiejętności planowania, diagnozowania i koordynacji. Biegłą znajomość języka francuskiego wykorzystuje w wieloletniej pracy dla firm z kapitałem francuskim. W latach 2001–2005 była menadżerem sklepów dla firmy CAMAIEU. Następnie w okresie 2005–2010 była dyrektorem sklepów dla marki GO SPORT. Od sierpnia 2010 r. zajmowała stanowisko country managera w ETAM Poland, rozwijając pozycję marki na rynku polskim. Od maja 2014 r. pełni funkcję dyrektora generalnego w CAMAIEU Polska, gdzie odpowiada za mocniejszą, wielopłaszczyznową  adaptację strategii rozwoju firmy na rynku polskim. Jest osobą wyróżniającą się bardzo dużym optymizmem i zaangażowaniem. Swoją postawą i profesjonalizmem w pracy potrafi zjednać i motywować współpracowników. Cechują ją także kreatywność w działaniu i umiejętność szybkiego reagowania na zmiany. Katarzyna Walendzik w swojej pracy nie zna granic rozwoju firmy i pracowników. Prywatnie Katarzyna Walendzik jest szczęśliwą mamą i żoną. Jej marzeniem jest podróż dookoła świata. Jest przekonana, że to i inne marzenia spełnią się dzięki zaangażowaniu w pracę, wspaniałej rodzinie i jej dewizie życiowej: „Osiągniecie dowolnego celu nie jest kwestią czasu, ale sposobu dojścia do realizacji zamierzeń. Czasu zazwyczaj jest zbyt mało...”.

Tomasz Malicki

Gino Rossi S.A.

Doświadczony top menadżer od lat zajmujący się zarządzaniem sprzedażą i budowaniem pozycji rynkowej uznanych polskich i międzynarodowych marek obuwia i odzieży. Od początku swojej kariery zawodowej jest związany z firmą Gino Rossi, która zarządza portfelem marek: obuwia Gino Rossi oraz odzieży damskiej Simple Creative Products. W latach 2001-2008 zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego w Gino Rossi i odpowiadał za zbudowanie sieci sprzedaży salonów własnych z obuwiem Gino Rossi w Polsce oraz rozwój sieci franchisingowej. W 2011 roku Tomasz Malicki ponownie dołączył do Gino Rossi obejmując funkcję prezesa zarządu spółki. Tomasz Malicki obejmował stanowisko prezesa zarządu Gino Rossi w bardzo trudnym momencie dla spółki, która borykała się z nadmiernym zadłużeniem i ograniczonym dostępem do kapitału, niezbędnego do dalszego rozwoju. W wyniku wdrożenia w Grupie Gino Rossi programu restrukturyzacji zadłużenia i zmian organizacyjnych w zakresie zarządzania kolekcją, spółka pod kierownictwem Tomasza Malickiego wyszła z kłopotów i odbudowała swoją pozycję na rynku. Przed objęciem stanowiska prezesa zarządu w Gino Rossi, Tomasz Malicki w latach 2009-2011 pracował w spółce Ecco Shoes Poland, gdzie był m.in. członkiem zarządu odpowiedzialnym za rozwój i zarządzanie siecią sprzedaży obuwia Ecco na terenie Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Wcześniej od 2008 do 2009 roku Tomasz Malicki związany był z firmą Adidas Poland, gdzie odpowiadał za rozwój, budowę struktur oraz zarządzanie detaliczną siecią sprzedaży w Polsce i krajach Europy Środkowej.