NextGenLab

NextGenLab to program rozwoju innowacyjności branży retail wykorzystujący efekt skali uczestniczących w nim centrów i sieci handlowych.

O projekcie

Uczestnicy

PropTech

Patronat

Retail Institute, RI, podjął decyzję o uruchomieniu projektu pod nazwą NextGenLab, dedykowanego poszukiwaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w retailu. Naszym celem jest stworzenie programu, który w realny sposób będzie wspierał firmy w rozwoju innowacyjności.

Największym wyzwaniem dla branży retail jest umiejętność podążania za dynamicznymi zmianami społecznymi i kulturowymi wywołanymi m.in. przez: nowe technologie, wszechobecność urządzeń mobilnych, media społecznościowe oraz digitalizację. NextGenLab to autorski projekt Retail Institute, który wspiera zarówno centra i sieci handlowe w procesie wdrażania innowacyjnych zmian, jak również firmy innowacyjne i technologiczne, w dopasowaniu ofertowanych rozwiązań do potrzeb branży i wdrożeniu ich w firmach. Projekt oparty jest na zasadzie wykorzystania efektu skali centrów i sieci handlowych skupionych wokół projektu Retail Institute.

W ramach NextGenLab:

  • Skupiamy wokół programu firmy i profesjonalistów chcących rozwijać idee inteligentnej, wielofunkcyjnej i dopasowanej do potrzeb i aspiracji klientów, miejskiej przestrzeni handlowo-usługowo-rozrywkowej
  • Tworzymy platformę wymiany wiedzy, doświadczeń i informacji – bez edukacji nie ma postępu i zmian
  • Wspieramy rozwój idei ”Smart Retail in Smart Cities” pomagając firmom przekształcić się w innowatorów i wykorzystać potencjał zachodzących zmian społecznych, demograficznych, kulturowych i technologicznych
  • Promujemy najlepsze rozwiązania, technologie i idee, które wpisują się filozofię NextGenLab
  • Pomagamy wykorzystać efekt synergii pomiędzy firmami, rozwiązaniami i ideami tworząc elitarną grupę promotorów innowacji
  • Wspieramy firmy technologiczne, nie tylko start-up, w dopasowaniu rozwiązań do potrzeb i wymagań firm z branży retail. Najlepsze promujemy i komercjalizujemy wg ustalonej wspólnie strategii.

W latach 2018-2022 koncentrujemy się na:

  • Rozwiązaniach tworzących synergię pomiędzy handlem tradycyjny a internetowym
  • Systemach finansowych i płatności, w tym na programach lojalnościowych i kartach podarunkowych
  • Big Data, algorytmach, rozwiązaniach typu sztuczna inteligencja, automatyce procesów sprzedaży i marketingu
  • Logistyce i zarządzaniu magazynami, w tym rozwiązaniach skracających czas dostawy do klienta na tzw. ostatnim odcinku
  • Rozwiązaniach proekologicznych
  • Systemach SMART Management dla nieruchomości komercyjnych
  • Wszystkich elementach mających wpływ na wyniki sprzedaży oraz tworzących pozytywne doświadczenia zakupowe tj. oświetlenie, nagłośnienie, aromamarketing, VM, jakość obsługi, etc.
  • Rozwiązaniach pomagających lepiej zrozumieć profil i potrzeby klientów oraz adresować dla nich spersonalizowane produkty oraz usługi
  • (…) wszystkich dobrych

Metro Properties

METRO PROPERTIES Sp. z o.o. jest spółką z branży nieruchomości będącą częścią międzynarodowego koncernu METRO A.G., który zarządza ponad 840 obiektami w 30 krajach. Polskie portfolio obejmuje dziewięć centrów handlowych, cztery parki handlowe i jeden obiekt biurowy, łącznie ponad 450 000 m2 GLA. Firmie zaufało ponad ośmiuset najemców. Ponad sześćdziesiąt milionów klientów rocznie odwiedza zarządzane przez METRO obiekty.

Od 1996 roku METRO PROPERTIES sp. z .o.o oferuje profesjonalne zarządzanie nieruchomościami oraz usługi inwestycyjne. Firma odpowiada za strategiczny rozwój, planowanie, budowę, wynajem i sprzedaż oraz zakup nieruchomości komercyjnych. Podstawową działalnością METRO PROPERTIES sp. z o.o. jest zarządzanie centrami handlowymi. Innowacyjne i odpowiedzialne podejście do projektów, dostosowanie do lokalnych uwarunkowań pozwala firmie skutecznie realizować główny cel jakim jest stałe, stopniowe zwiększanie wartości zarządzanych przez METRO PROPERTIES nieruchomości.

ECE Projektmanagement Polska

ECE od 1965 roku rozwija, realizuje oraz zarządza centrami handlowymi, a także innymi nieruchomościami: biurowcami, obiektami transportu publicznego oraz obiektami przemysłowymi. Obecnie zarządza 196 obiektami na świecie, między innymi w takich krajach jak: Niemcy, Polska, Bułgaria, Litwa, Austria, Katar, Rumunia, Rosja, Słowacja, Szwajcaria, Hiszpania, Czechy. Do najbardziej rozpoznawalnych centrów handlowych ECE należą centra: Silesia City w Katowicach oraz Galeria Krakowska w Krakowie.

IMS SA

IMS S.A powstało w 2000 roku, zapoczątkowując w Polsce świadczenie usług w zakresie marketingu sensorycznego. Działając w segmencie mediów i nowoczesnych technologii, wykorzystuje techniki umożliwiające kreowanie nastroju i wywieranie wpływu na zachowanie klienta. Nowoczesne rozwiązania marketingowe w dziedzinie nowych mediów w miejscu sprzedaży obejmują trzy grupy usług:

Audiomarketing -przygotowanie formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych. IMS proponuje rozwiązania, dedykowane dla miejsc, w których dobra atmosfera jest kluczowa dla wspomagania sprzedaży.Dobrze dobrany program muzyczny jest niezwykle istotnym elementem kreowania wizerunku miejsca, oraz tworzenia tożsamości marki.
Digital Signage- produkcja i emisja przekazów reklamowych oraz treści wizerunkowo-informacyjnych na ekranach plazmowych, umieszczonych w galeriach handlowych oraz w punktach sprzedaży detalicznej. IMS oferuje kompleksową usługę opartą na autorskiej platformie technologicznej, która pozwala łączyć przekaz informacyjny z interakcją i rozrywką.To nowoczesna forma marketingu będąca alternatywą dla nudnej, statycznej wizualizacji billboardów, plakatów czy banerów.
Aromamarketing – tworzenie indywidualnych projektów zapachowych, wzmacniających wizerunek marki i uwzględniających specyfikę miejsca sprzedaży. Jest sztuką wykorzystania zapachu w kampanii marketingowej poprzez dotarcie do emocji klienta.

Spółka od roku 2015 notowana jest na GPW w Warszawie.

retailnet.pl

Retailnet.pl to profesjonalne źródło aktualnych informacji na temat rynku centrów handlowych i nieruchomości w Polsce. Codziennie dostarcza najświeższe wiadomości o inwestycjach, najemcach, rozwoju sieci handlowych oraz technologiach handlu detalicznego. Portal oferuje codzienny newsletter, który dociera do zarządów największych w Polsce najemców powierzchni handlowej, sklepów internetowych i centrów handlowych.

Jesteśmy nowoczesną firmą komunikacji marketingowej b2b na rynku handlu detalicznego w Polsce. Nasze media (portal Retailnet.pl i miesięcznik Shopping Center Poland) docierają do zarządów największych w Polsce najemców powierzchni handlowej, sklepów internetowych i centrów handlowych. Organizujemy również najważniejsze wydarzenie na rynku centrów handlowych w regionie CEE - Shopping Center Forum.

Wspieramy firmy oferujące:
- wolne powierzchnie w centrach handlowych,
- technologie e-commerce & omnichannel retailing,
- nowoczesne technologie IT handlu detalicznego,
- sprzedaż detaliczną lub internetową.