Drogerie i perfumerie w Polsce – perspektywa liderów na dalszy rozwój branży retail

Opis

Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie. Szacowana wartość branży wynosi 23 mld złotych, a tempo wzrostu jest jedno z najszybszych w Europie. Polskie kosmetyki eksportowane są już do 160 krajów co plasuje nas blisko liderów: Francji i Włoch. Rośnie popyt na produkty premium we wszystkich segmentach rynku kosmetycznego, zarówno wśród klientów masowych jak i ekologicznych, niszowych konceptach. Rynek reklamy od lat buduje kult piękna, zdrowia i urody, a celebrytki z instagrama i youtube kształtują gusta i preferencje milionów kobiet, ale i coraz częściej mężczyzn, przyczyniając się do zwiększania obrotów producentom kosmetyków na świecie.

Jak wykorzystać potencjał rozwoju branży kosmetycznej w Polsce? Jakie trendy i zjawiska są obserwowane przez liderów perfumerii i drogerii w Polsce, Douglas, Sephorę i Rossman? Co na to goniący liderów pretendent – Hebe? Czy marki niszowe mają szansę rozwinąć skrzydła w tak konkurencyjnym otoczeniu? Jakich zmian możemy spodziewać się w najbliższym czasie w branży zdrowia i urody?