Jak zmiany nawyków i zachowań klientów stały się motorem dynamicznych zmian.

Opis

Kawiarnie i restauracje znajdujące się na terenie centrów handlowych cieszą się jednymi z najlepszych wyników w branży retail – obroty w 2017 roku były aż o 8% wyższe niż w roku poprzednim, a utrzymująca się wysoka dynamika wzrostu od kilku lat daje firmom silny impuls do dalszego rozwoju. Największym zagrożeniem dla firm jest dziś zakaz handlu w niedziele, który może tę dobrą passę znacząco wyhamować. Branża HoReCa upatruje więc szans w digitalizacji, automatyzacji procesów sprzedaży oraz marketingu i testuje coraz to nowe produkty, usługi i rozwiązania ecommerce.

Znane agencje od wielu lat prognozują wzrost znaczenia szeroko rozumianej rozrywki w centrach handlowych. Analizując strukturę najmu w centrach monitorowanych przez RI nie odnotowaliśmy jednak żadnych znaczących zmian w ciągu ostatnich lat. Najemcy kawiarni oraz restauracji zajmują nadal nie więcej niż 4% pow. GLA centrów, a rozrywka ok 8,6%. Czy liderzy tego sektora widzą przestrzeń dla nowych firm? Jakie zmiany powinny zajść aby centra faktycznie były obiektami społecznymi?